Årsmöte Berättarnätet Kronoberg 2024 & Evas berättarkavalkad om kläder

Datum: 21 mars

Tid: Kl 19:00 - Ca kl 21.00

Plats: Eskilsgården Ljungby (mitt emot Sagomuseet)

Evenemang

Grattis till dig som valt att vara medlem i vår ideella förening med Unesco-status, Berättarnätet Kronoberg. Du är viktig och du är uppskattad. Det vi skapar tillsammans, att trygga och utveckla det Muntliga berättandet är angeläget för framtiden. Ta chansen och kom till Årsmötet, som också är en möjlighet lära känna föreningen ännu bättre och höra om vårt arbete.

DAGS FÖR ÅRSMÖTE & BERÄTTARFÖRESTÄLLNING!

Torsdag 21 mars är årets högtidsdag med årsstämma för Berättarnätet Kronoberg. Utöver sedvanliga möteshandlingar, bjuder vi fika och en av våra kära medlemmar, Eva Andersson kommer ge berättarföreställningen:

.
”Underliga, underbara underkläder och annat vi hängt på oss under tidens gång.”
Berättarkavalkad om våra kläder”

.

Årsmötet är det viktigaste tillfället där du kan vara med och påverka, förutsatt att du som medlem betalt medlemsavgiften så har du rösträtt. Ett sätt att påverka föreningens verksamhet är att skriva en motion till stämman. I en motion kan du framföra tankar och förslag om viktiga saker som du tycker föreningen ska genomföra. Motionen ska skickas in före februari månads utgång: kontakt@sagobygden.se

TIPSA GÄRNA! Du som medlem kan nominera kandidater till styrelsen. Dina förslag lämnar du till valberedningens kontaktperson: Björn Gullander, 073-068 28 05

Mer information och dagordning kommer läggas upp här och skickas ut i god tid innan Årsmötet.

.

Anmäl dig senast 15 mars så vi kan beräkna platser och fika:
kontakt@sagobygden.se eller ring 0372-148 55

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!